søndag den 12. juli 2009

Alfahan

I dag faldt jeg over et ganske lille blogindlæg, som hed "Alfahan".

Det ramte mig lige i mellemgulvet.

For er der noget mere sexet end netop en alfahan?

Ham, der træder ind og ikke behøver sige noget - men alle lytter, når han taler.
Ham, der ved hvad han vil have. Og går efter det.
Ham, der kan rumme dig - også hvis du er en alfahun.
Ham, som ikke bliver skræmt af selvstændighed og intelligens og en stærk sexualitet.

Jeg er vanille, men min han skal være en alfahan. Ikke fordi han skal dominere mig, men fordi jeg skal kunne regne med ham.

Og fordi der ikke er noget mere sexet end den sikre hånd og det faste blik.

Mmmmmm .... Alfahan!

6 kommentarer:

  1. Tror nok der er forskellige definitioner på hvad en alpha er. Men har selv gjort mig tanker om emnet.

    SvarSlet
  2. Leo, i min definition er alfahannen den naturlige autoritet ... ikke den brovtende brølende støjsender, men ham der blot ved sin tilstedeværelse udsender signaler om myndighed, og som er den man naturligt vender sig til og spørger "Hvad gør vi nu?"...

    SvarSlet
  3. Jeg tror det jeg lige studsede over, var fordi jeg skal kunne regne med ham.

    For jeg mener, fra de fleste undersøgelser med videre, at alphaen netop er kendetegnet ved sine one-night stands. At de fleste kvinder foretrækker en beta til det daglige - fordi man kan regne med dem - men vil være utro med en alpha; fordi de gode gener anses at være hos ham.

    SvarSlet
  4. Leo, Wikipedias definition af en alfahan er: "En alfa-han (eller alfahan uden bindestreg) er den førende han i en dyreflok. Hos visse dyrearter som f.eks. ulve ledes flokken af et førerpar bestående af en alfa-han og en alfa-hun. Dette par refereres sommetider til som et alfa-par. I nogle grupper er alfa-hanner og alfa-hunner overrepræsenterede i populationens genetiske materiale, da stærke og dominerende individer generelt får flest chancer til at parre sig, og dermed føre deres gener videre.

    Begrebet alfa-han bruges også i overført betydning om mænd med høj status og socialt dominerende adfærd."

    ....jeg tror du fejltolker når du skriver at alfahannen "er kendetegnet ved sine one-night stands". Om noget, er det en side-effekt ved nogle alfaer, som kommer af at han bare er rigtig sexuelt attraktiv og får mange tilbud. Om han vælger at tage imod dem, afhænger vel af om han har hænderne rigeligt fulde i forvejen ;-) og hans moralske habitus i øvrigt.

    Og har du en alfahan ved din side kan du regne med ham - fordi han er stærk og handlekraftig, og hvis han er en god mand - og du gi'r ham det han har brug for - også trofast.

    SvarSlet
  5. Som sagt er der jo lidt forskellige definitioner, og nok især idéer om hvordan sådan en alfahan opfører sig. Personligt mener jeg sådan set - fra et biologisk synspunkt - at han, med sine fremtrædende gener har et ansvar for at få gjort så mange gravide som muligt. Og det forestiller jeg mig også ofte vil smitte af i hans moralske habitus.

    Jeg lavede en hurtig googling og gafndt et par eksempler på de undersøgelser/påstande jeg refererede til:

    Darwins lære om utroskab og one-night stands (gad iøvrigt vide om det ikke er den samme Belle referede til den anden dag?)

    Og det første indlæg i denne tråd.

    Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er rigtigt og forkert - men det var altså de tanker jeg refererede til.

    SvarSlet
  6. det er rigtigt at der findes mænd med leder egenskaber, pga. deres skarphed og hurtige intelligens, men hos enhver mand er der disse egenskaber, pga. de mandlige hormoner i mænd.

    disse typer findes også hos dyr, hvad er så forskellen. forskellen ligger i at mennesket er unik væsen. der ikke kan degraderes til et dyr niveau. dem som går efter denne type uden andet at se på, vil ikke finde lykken. godt nok vil vedkommende finde tilfredstillelse for en nat,.
    men hva så med resten af forholdet, hvad skal det bygge på. hvilke værdier skal forholdet bygges på. det er dette der skal overvejes. en mand med disse egenskaber, men tilgengæld, fuld materialistisk syn, egoistisk, selvfikseret vil ikke give nogen som helst kvinder ro. stabilitet. der vil konstant herske ustabilitet i kvindens hjerte. og sind.

    fordi denne vil ligesom et dyr, konstant være i færd med at realisere sig selv, uden at forstå kvindens natur og følelses verden.

    i sidste ende ingen har fået lykken eller duften af den fatamorgana som vedkommende gik efter.

    VÆRDIER- DET ER DET, DET HELE DREJER SIG OM.
    det der højner mennesket fra dyr niveau til det bedste niveau, er hans tankesæt og de værdier han bygger sit liv på.

    alle mænd kan give alfa oplevelsen til kvinder
    men hvilke mænd er værd at bygge et forhold med. det er det der bør være spørgesmålet.:)

    så glem denne fatamorgana og gå efter det der virkelig er værd at gå efter.

    SvarSlet